12. Kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van abonnementen hierop;
13. De levering van digitale inhoud anders dan op een materiële drager, maar alleen als:
a. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en
b. de consument heeft verklaard dat hij hiermee zijn herroepingsrecht verliest.
U kan de herroeping ook kenbaar maken door dit formulier ingevuld per email door te sturen naar [email protected].
Artikel 10 – De prijs
1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:
a. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
b. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
5. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.
Artikel 11 – Garantie
Onverminderd de wettelijke garantie van twee jaar geniet elke klant van een productgarantie die geldt voor 3 jaar of 36 maanden op nieuwe artikelen. Deze garantie dekt fabrieksfouten en technische defecten die reeds aanwezig waren bij de levering van de goederen.
Indien het defect van het goed meer dan zes maanden na de levering wordt vastgesteld, dan dient de klant aan te tonen en te bewijzen dat het product reeds niet-conform was op het moment van de levering.
a) Deze waarborg dekt enkel een gebrek aan overeenstemming dat reeds bestaat bij de levering van de goederen. Onderstaande gevallen zijn bijgevolg uitgesloten op deze productgarantie:
b) Het gebrek van het aangekochte object dient binnen de 2 maanden na de vaststelling worden gemeld bij Stuff Enough. Deze voorwaarden en beperkingen doen geen afbreuk aan de wettelijke bepalingen terzake. Nadat deze periode verstreken is zal de klant geen beroep meer kunnen doen op zijn garantierecht.
c) Als er uit waarnemingen blijkt dat de klant voldoet aan het recht op garantie kan het ondeugdelijke/gebrekkige product kosteloos* geretourneerd worden en zal Stuff Enough bij de ontvangst van het product zo snel mogelijk een conforme vervanging toesturen aan de klant.
Voorwaarden waaraan de retourzending moet voldoen:
- Het product dient bij voorkeur aangetekend of met track&trace code retour verzonden worden. Stuff Enough is niet aansprakelijk voor verloren retourzendingen zonder afleverbewijs.
- De retourzending moet voorzien zijn van de gepaste verpakking zodat het product voor zover mogelijk in onbeschadigde staat terug verkregen wordt door Stuff Enough. Stuff Enough is niet aansprakelijk voor beschadigde retourzendingen door gevolg van ondermaatse verpakking.
Retourneeradres:
Stuff Enough VOF
Hoornzeelstraat 55/1
3080 Tervuren
België
LET OP: GEEN BEZOEKADRES!
*De klant dient de gemaakte verzendkosten steeds te bewijzen aan de hand van een betaalbewijs verkregen van de transporteur waarmee het ondeugdelijke/gebrekkige product werd geretourneerd. Stuff Enough zal, na het terug te hebben ontvangen en testen van het geretourneerde product, de klant maximaal voor zijn werkelijke kosten kunnen vergoeden indien het product daadwerkelijk ondeugdelijk/gebrekkig werd bevonden. De door Stuff Enough terugbetaalde kosten kunnen tevens niet meer bedragen dan de voordeligste methode om het product te retourneren.
Artikel 12 – Nakoming overeenkomst en extra garantie
1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
2. Een door de ondernemer, diens toeleverancier, fabrikant of importeur verstrekte extra garantie beperkt nimmer de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden indien de ondernemer is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.
3. Onder extra garantie wordt verstaan iedere verbintenis van de ondernemer, diens toeleverancier, importeur of producent waarin deze aan de consument bepaalde rechten of vorderingen toekent die verder gaan dan waartoe deze wettelijk verplicht is in geval hij is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.
Artikel 13 – Levering en uitvoering
1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan de ondernemer kenbaar heeft gemaakt.
3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal de ondernemer geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk maximaal binnen 120 dagen uitvoeren. Indien de bezorging niet binnen de 120 dagen kan worden uitgevoerd, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 14 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden.
4. Na ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft onverwijld terugbetalen.
5. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
6. Het risico van een verkeerd opgegeven afleveradres berust steeds bij de klant. De ondernemer kan extra kosten in rekening brengen voor het opnieuw te verzenden van een bestelling die niet kon geleverd worden door oorzaak van een foutief opgegeven afleveradres door de klant.
7. Bij bestellingen met een hogere levertermijn van 1-2 weken bestaat altijd de mogelijkheid dat het bestelde product nog moet geïmporteerd worden in het land van bestemming. De klant is steeds persoonlijk verantwoordelijk voor de invoer van geleverde goederen en aansprakelijk voor eventuele kosten van invoerrechten, importkosten en btw bij het kopen van producten van Stuff Enough die worden aangeduid met een hogere levertermijn van 1-2 weken op de productpagina.
8. Op feestdagen, stakingen of door andere onvoorzienbare omstandigheden kan er vertraging van de levering optreden waardoor de aangegeven leveringstermijn verstoord kan worden.
Artikel 14 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Opzegging:
1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.